Innovativa, digitala shoppingupplevelser – enkelt, snabbt och skalbart.

Innovativa, digitala shoppingupplevelser – enkelt, snabbt och skalbart.

Retail transformation

Gårdagens shoppingupplevelse utmanas i samband med att kundernas förväntningar ändras. Det är inte endast produkten och priset som avgör kundens val, upplevelsen får en större roll i deras beslut. En av hörnstenarna för att möta dessa förväntningar är en IT-plattform som är enkel att förändra, snabb att jobba med och skalbar för rätt kundupplevelse. Digital transformation är nödvändigt för att möta kundernas behov idag och i morgon.

Fem kritiska förmågor för att skapa rätt kundupplevelser

API:er och Tjänster

API:er och Tjänster

Byggstenarna till affärsprocesserna är era API:er och tjänster.

Integration

Integration

Informationsutbyte i realtid med era tjänsteleverantörer via integration.

Affärsprocess

Affärsprocess

Kundernas köpupplevelse implementeras i era affärsprocesser.

Data

Data

Lagra, analysera och skapa personaliserade erbjudanden med AI.

Säkerhet

Säkerhet

Åtkomsthantering, loggning, spårbarhet och dataintegritet. En heltäckande lösning.

Erbjudande

Öka den digitala upplevelsen.

Dagens affärsklimat ställer stora krav på e-handlare och butikskedjor. Oberäkneliga leverantörskedjor och ökade kostnader i inköp infaller samtidigt som kunderna ställer nya krav och har andra förväntningar på upplevelsen att handla med ert företag. Samtidigt har det aldrig varit enklare att skaffa sig de förmågor som kunder förväntar sig och de förmågor en effektiv verksamhet behöver. Utbudet av tredjepartstjänster för att realisera nödvändiga förmågor som omni, automatiska inköp m.m. är stort, det vi igår utvecklade själva köper vi idag som en tjänst.

Att snabbt och enkelt omvandla dessa tjänster till en enhetlig kundresa eller effektiva interna processer som är lätta att förändra är grunden till framgång idag. Nyttan med snabb och effektiv IT-leverans för att åstadkomma det verksamheten behöver växer för varje dag. För de företag som vet vad de vill men saknar förmågan att realisera det med hjälp av IT har vi skapat en färdig lösning som ger er ett stort försprång på resan.

Vi bygger applikationer och APIer.

Era unika erbjudanden och förmågor implementeras i form av tjänster som tillsammans bildar applikationer. Tjänsterna utvecklas specifikt för att vara autonoma, enkla att underhålla och skala väl. Tjänsternas gränssnitt exponeras för intern respektive extern konsumtion via API:er.

Förmågan att kunna konstruera tjänster och APIer är kritisk för att lyckas med digital transformering.

Vår lösning innehåller en komplett tjänsteplattform med färdiga mönster, tekniker och ramverk för att på ett enhetligt sätt bygga mikrotjänster.

  • API:er och Tjänster

  • Tillgänglighet

  • Skalbarhet
Processing
Integration

Vi integrerar era tredjepartsleverantörer.

Oavsett om det som krävs är att koppla samman ordrar med lager eller händelser i butik med bokföringen är integration av olika tjänster nyckeln för att lyckas.

De tredjepartstjänster ni behöver för att ha rätt förmågor ska alltid ha korrekt uppdaterad information, på samma sätt ska den information som finns och de händelser som sker i era leverantörers system i realtid tas emot och bearbetas av er.

Förmågan att integrera tredjepartssystem och fånga relevanta händelser när de sker är nyckeln för att skapa en effektiv organisation.

Vår lösning innehåller en komplett integrationsplattform med stöd för att kommunicera med alla kända tredjepartssystem, via fil eller direkta anrop.

  • Färdiga mönster
  • Spårbarhet

  • Feltolerans och självläkande

Vi realiserar era affärsprocesser.

Genom att kombinera tredjepartstjänster och tillgängliga API:er och Tjänster bygger vi sammanhängande affärsprocesser. Dessa affärsprocesser är löst sammansatta av fristående steg implementerade i olika tjänster med tydliga och avgränsade ansvar. Detta resulterar i affärsprocesser som enkelt går att förändra genom att införa nya, förändra befintliga eller ta bort steg ur processen.

Vår lösning innehåller verktygen som krävs för att snabbt och effektivt omsätta behov till implementerade affärsprocesser.

  • Förändringsbara

  • Skalbarhet

  • Feltolerans och självläkande

Creation process

Vi skapar förståelse och insikt med ert data.

Data insamlas från verksamheten och externa parter till datalager. Insamlad data bearbetas och analyseras och resultatet används för att förbättra produkter, tjänster, processer och för att automatisera verksamheten. Data används vidare för att skapa personaliserade erbjudanden med AI i syfte att stärka kundlojalitet och erbjudanden ytterligare.

Förmågan att kunna samla in, lagra och analysera data är kritisk för att lyckas med digital transformering.

  • Insamling och lagring
  • Transformation och förädling
  • Rapportering, avancerad analys och AI

Vi skyddar din investering.

Verksamhetens applikationer, API:er och data skyddas mot illvilliga attacker från tredje part med en centralt administrerad säkerhetslösning. Utöver detta hanteras också åtkomst och behörighet, felhantering, övervakning, loggning och spårbarhet. Alla dataflöden integritetsskyddas med kryptering. Säkerhetslösningen genomsyrar hela plattformen och hänsyn till säkerhet tas i alla aspekter; applikation, API, data, utveckling, kod och leverans.

En heltäckande säkerhetslösning är kritisk för att skydda din investering i digital transformation. Lösningen levererar designprinciper, mönster och best practices för hur digital transformering kan ske på ett säkert sätt.

  • Autentisering och auktorisering
  • Loggning och spårbarhet
  • Dataintegritet och kryptering
Ladda ned

Dokument och filer

Case

Problemlösning står i centrum.
Gillar du också utmaningar?

Document
Case

Bokusgruppen

Bokusgruppen är Sveriges branschledande bokhandelsföretag med över 100 butiker och två separata webbplatser under varumärkena akademibokhandeln.se och bokus.com. Under 2018 såg man möjligheten att ta ett stort digitalt kliv för att förbättra kundernas köpupplevelse och cementera sin dominans i bokhandelsbranschen…

Document
Case

Max Matthiessen

Max Matthiessen har hjälpt företag och privatpersoner med välgrundade pensions-, försäkrings- och placeringsbeslut i över 130 år.
För att förbättra kundnytta och öka sin konkurrensfördel bestämde man under 2021 för att starta ett digitaliseringsprojekt med målet att ytterligare automatisera verksamheten…

Document
Case

Finansbolag

Ett svenskt bolag i finansbranschen upplevde problem i sina leveranser av IT-projekt. Många initiativ startades men få leveranser nådde fram till slutanvändare. Bolaget identifierade att tekniska plattformar och arbetsmetoder var föråldrade och inte klarade av att möta förväntningar och högt ställda krav på säkerhet och spårbarhet…

Kunder vi har hjälpt.

Genom åren har vi arbetat med ganska många kunder. Här är ett axplock.

Insikter.

När vi stöter på intressanta tekniska saker på våra äventyr så brukar vi skriva om dom. Sharing is caring!

Kontakt
Kontakt

Kontakta oss.

Du kan alltid nå oss via info@predictly.se

Medgivande *

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles sekretesspolicy och användarvillkor.